پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215475
توصيه هاي مهم تغذيه اي به کنکوري ها
تاریخ انتشار : 1395/04/22 17:12:44
نمایش : 1258
يک متخصص طب سنتي نکات مفيد کنکوري براي دانش‌آموزان از ديدگاه طب سنتي تشريح کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ناصر رضايي پور درباره تدابير دروران کنکور اظهار داشت: با رسيدن به فصل آزمون‌ها، يکي از دغدغه‌هاي فراگيران و خانواده‌هاي آنها، تقويت حافظه و افزايش تمرکز و قدرت يادگيري براي موفقيت بيشتر است.

به گفته وي خواب خوب بايد حدود ساعت 9 شب تا 4 صبح باشد تا موجب رفع خستگي‌هاي جسمي و روحي و افزايش قدرت حافظه و تمرکز شود. با انتقال مطالعه شبانه به مطالعه سحرگاهي، تأثير شگرف آن را در ميزان يادگيري و تمرکز و همچنين شادابي و توان جسمي و روحي خواهند ديد.

اين متخصص طب سنتي افزود: بايد بين وعده شام و خواب افراد، دست‌کم 2 تا 3 ساعت فاصله باشد تا موجب نفخ و ورم معده، ايجاد رؤياهاي ترسناک، کاهش تمرکز و ايجاد کسالت و خستگي در روز بعد نشود.

رضايي پور ادامه داد: بي‌خوابي‌هاي درازمدت باعث خشکي مزاج مغز، اختلال خواب، رؤياهاي ترسناک، کاهش حافظه و حتي مشکلات روحي و رواني جدي، اختلال گوارش، ضعف و بي‌حالي، کاهش انرژي و تمرکز، تيرگي رنگ پوست و... مي‌شود.

توصيه‌هاي مهم براي کاهش اضطراب, افزايش تمرکز در زمان مطالعه و بهبود کيفيت خواب

وي بيان داشت: پرهيز از خوردني‌هاي سودازا و غليظ‌کننده‌هاي خون مانند گوشت گاو و گوساله، سوسيس و کالباس، عدس، بادنجان، قارچ، کنسروها و کمپوت‌ها، غذاهاي خميري و لزج مانند ماکاروني و لازانيا و پنير پيتزا، غذاهاي مانده و نان‌هاي بيات، خوردني‌هاي خيلي‌ترش يا خيلي‌شور و همچنين پرهيز از خوردني‌هاي محرک چون ادويه تند، انواع سس‌هاي قرمز و سفيد و... بايد کرد.

اين متخصص طب سنتي افزود: پرهيز از حبوبات و غذاهاي حاوي آنها، به خاطر ايجاد نفخ گوارشي و اختلال در تمرکز, مصرف دو عدد خرما همراه هر وعده صبحانه, خوردن يک برش متوسط خربزه 20 دقيقه پس از وعده‌هاي ناهار و شام, خوردن يک خوشه متوسط انگور شيرين، 45 دقيقه پس از وعده‌هاي صبحانه، ناهار و شام, گنجاندن شير باکيفيت همراه کمي عسل در رژيم غذايي روزانه براي کاهش اضطراب, افزايش تمرکز در زمان مطالعه و بهبود کيفيت خواب مفيد است.

 

منبع: افکار نيوز

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html